Ένας εκπληκτικός λόγος να παρακινήσετε τα παιδιά να συμμετέχουν στις δουλειές του σπιτιού

Αυτή η τακτική τα ωφελεί πολλαπλά και μακροπρόθεσμα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας έρευνας.

Ένα «κλασικό» παράπονο των παππούδων μας είναι ότι τα σημερινά παιδιά τα θέλουν όλα στο πιάτο.

Και μάλλον έχουν κάποιο δίκιο, σύμφωνα με την Αμερικανίδα Dr Michele Borba, συγγραφέα του βιβλίου «UnSelfie: Why Empathetic Kids Succeed in Our All-About-Me World» (UnSelfie: Γιατί τα παιδιά με συναίσθηση πετυχαίνουν σε έναν άκρως εγωιστικό κόσμο), η οποία υποστηρίζει ότι «τα παιδιά στις μέρες μας δεν αναλαμβάνουν τόσες δουλειές του σπιτιού όσες αναλάμβαναν στο παρελθόν».

«Προκομένα» και στο σπίτι και στη ζωή

Ωστόσο, η συμμετοχή ακόμα και των μικρότερων παιδιών στο νοικοκυριό δεν ανακουφίζει μόνο τους γονείς από το καθημερινό φορτίο εργασίας αλλά βοηθάει και τα πιτσιρίκια να «χτίσουν» χαρακτήρα.

Συγκεκριμένα, όπως ανακαλύφθηκε σε μια έρευνα του Πανεπιστημίου της Μινεσότα -στο πλαίσιο της οποίας οι ειδικοί παρακολούθησαν 84 παιδιά σε διάφορες φάσεις της ζωής τους- τα πιο επιτυχημένα παιδιά από άποψη πανεπιστημιακών επιδόσεων, καριέρας, χρήσης ουσιών, διαπροσωπικών σχέσεων, ακόμα και IQ ήταν εκείνα που συμμετείχαν στις δουλειές του σπιτιού από την προσχολική ηλικία τους.

«Όλα τα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι η συμμετοχή στις δουλειές του νοικοκυριού συνδέεται στενά με το “χτίσιμο” χαρακτήρα, την υπευθυνότητα, τη συνέπεια, την πνευματική συγκέντρωση και την αφοσίωση σε καθήκοντα», συνοψίζει η Borba.

Πώς θα τα μυήσουμε στο μοιράζεσθαι (και των υποχρεώσεων)

Με ποιον τρόπο, όμως, θα ενθαρρύνουμε τα δικά μας παιδιά να αναλάβουν (περισσότερες) υποχρεώσεις εντός και εκτός σπιτιού, ανάλογα με την ηλικία τους και χωρίς να τα επιβαρύνουμε υπερβολικά; Ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές της ειδικού:

1. Αρχίζουμε να αναθέτουμε δουλειές στα παιδιά μας ήδη από προσχολική ηλικία. Όσο νωρίτερα, τόσο το καλύτερο, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας του Πανεπιστημίου της Μινεσότα.

2. Διδάσκουμε στα παιδιά μας βήμα βήμα πώς θα διεκπεραιώσουν μια εργασία. Πρώτον, εκτελούμε εμείς αυτή την εργασία μπροστά τους. Δεύτερον, εκτελούμε την ίδια εργασία παράλληλα με τα παιδιά μας, σταματώντας ό,τι κάνουμε για να τα διορθώσουμε όπου χρειάζεται. Τρίτον, τα αφήνουμε να την εκτελέσουν μόνα τους, στην αρχή φυσικά κάτω από την επίβλεψή μας.

3. Προσαρμόζουμε τις προσδοκίες μας στην ηλικία τους. Δεν μπορούμε να περιμένουμε, για παράδειγμα, από ένα νήπιο να κάνει μια δουλειά εξίσου αποτελεσματικά με εμάς. Αναθέτουμε εργασίες ανάλογα με την ηλικία των παιδιών μας. Ένας καλός μπούσουλας μπορεί να γίνει αυτός ο οδηγός.

4. Αποφεύγουμε να τους δίνουμε χρήματα για τις δουλειές που κάνουν. Αποφεύγοντας τις οικονομικές απολαβές, τα διδάσκουμε να αναζητούν εσωτερικά κίνητρα στη συμμετοχή τους στις εργασίες του νοικοκυριού, όπως είναι η ικανοποίηση ότι βοηθούν τη μαμά και τον μπαμπά.

Share

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΕΜΕΙΣ

Δωρεάν δράσεις για το βιβλίο, για παιδιά και γονείς, αυτή την Κυριακή στην Τεχνόπολη
Δωρεάν δράσεις για το βιβλίο, για παιδιά και γονείς, αυτή την Κυριακή στην Τεχνόπολη

Εργαστήρια, αφηγήσεις, θεατρικές παραστάσεις και άλλες εκδηλώσεις περιμένουν μικρούς και μεγάλους στις 22/4 στο Γκάζι, στο πλαίσιο της ανακήρυξης της Αθήνας ως Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου 2018.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *