Εγκυμοσύνη μετά τα 35 – Τι πρέπει να γνωρίζετε

Τι πρέπει να προσέξετε σε υγεία, διατροφή και προγεννητικό έλεγχο

Κείμενο:

 

Όλο και περισσότερες γυναίκες επιλέγουν να κάνουν παιδιά μετά τα 35 τους χρόνια, ειδικά τα τελευταία χρόνια. Διαβάστε τι πρέπει να γνωρίζετε, σύμφωνα με την διεθνούς φήμης Κλινική Mayo των ΗΠΑ.

Αν και όπως επισημαίνουν ειδικοί, η γονιμότητα μπορεί να φθίνει κοντά στα 35, δεν σημαίνει ότι μία γυναίκα σε αυτήν ή μεγαλύτερη ηλικία δεν μπορεί να κυοφορήσει και να γεννήσει ένα υγιέστατο μωρό. Υπάρχουν, ωστόσο, κάποιοι παράγοντες στους οποίους θα πρέπει να δώσετε περισσότερη προσοχή:

-μπορεί να χρειαστεί παραπάνω χρόνος για να συλλάβετε, λόγω της υποχώρησης του αριθμού και της ποιότητας των ωαρίων μίας γυναίκας σε αυτή την ηλικία. Επίσης, γίνεται λίγο πιο δύσκολο να γονιμοποιηθούν τα ωάρια μίας μεγαλύτερης σε ηλικία γυναίκας.

-είναι πιο πιθανή μία εγκυμοσύνη με δίδυμα λόγω ηλικίας αλλά και λόγω τεχνικών, όπως η εξωσωματική.

-είναι πιο πιθανή η ανάπτυξη του διαβήτη της εγκυμοσύνης, για αυτό είναι απαραίτητος ο έλεγχος του σακχάρου μέσω της δίαιτας και της φυσικής άσκησης.

-αυξάνονται οι πιθανότητες να ανέβει η πίεση στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, σύμφωνα με έρευνες. Ο γιατρός σας θα παρακολουθεί στενά την πίεση του αίματός σας, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του εμβρύου.

-είναι πιο αυξημένες οι πιθανότητες να χρειαστεί να κάνετε καισαρική, να γεννηθεί το μωρό λίγο νωρίτερα και με μικρότερο βάρος, να γίνει αποβολή ή να έχει το μωρό συγκεκριμένες χρωμοσωμικές ανωμαλίες, όπως σύνδρομο Down. Διαγνωστικές εξετάσεις, όπως η αμνιοπαρακέντηση μπορούν να δώσουν πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του εμβρύου, ενέχουν όμως τον κίνδυνο της αποβολής, για αυτό πρέπει να το συζητήσετε με το γιατρό σας.

Για να αυξήσετε τις πιθανότητες σύλληψης και να φροντίσετε όσο μπορείτε την υγεία του μωρού είναι απαραίτητο να φροντίσετε πρώτα από όλα τον εαυτό σας. Τι να προσέξετε:

-κάντε προγεννητικό έλεγχο. Μιλήστε με το γιατρό σας για την γενική κατάσταση της υγείας σας αλλά και ποιες αλλαγές στον τρόπο ζωής σας θα μπορούσαν να βελτιώσουν τις πιθανότητές σας να συλλάβετε. Δώστε του ένα πλήρες ιατρικό ιστορικό, ενώ το πιο πιθανό είναι να σας παραπέμψει για ιατρικές εξετάσεις.

-ακολουθήστε μία υγιεινή διατροφή, αφού στη διάρκεια της εγκυμοσύνης θα χρειαστείτε περισσότερο φυλλικό οξύ, ασβέστιο, σίδηρο, βιταμίνη D και άλλα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Ο γιατρός σας μπορεί να σας συστήσει κάποια προγεννητική βιταμίνη.

– προσέξτε το ρυθμό αύξησης του βάρους σας, κόψτε αλκοόλ και τσιγάρο και ελέγξτε με το γιατρό σας τυχόν φάρμακα που μπορεί να λαμβάνετε.

-διατηρήστε ένα επίπεδο φυσικής άσκησης που θα σας βοηθήσει να αισθάνεστε άνετα, θα βελτιώσει την γενική εικόνα της υγείας σας και θα ανεβάσει την ενέργειά σας. Παράλληλα, θα βοηθήσει το σώμα σας να προετοιμαστεί για τον τοκετό, αυξάνοντας την αντοχή και τη μυική σας δύναμη. Πάντα, ωστόσο, θα πρέπει να ζητάτε τη συμβουλή του γιατρού σας πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε άσκηση στη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

*Mayo Clinic

Share

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΕΜΕΙΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *