Εγκυμοσύνη: 7 τρόποι να αντιμετωπίσετε τους πόνους στην πλάτη

Τι συμβουλεύουν οι ειδικοί της Κλινικής Mayo για να ανακουφιστείτε χωρίς φάρμακα.

Σύμφωνα με την Κλινική Mayo, τουλάχιστον το 50% των γυναικών αντιμετωπίζει πόνους στην πλάτη στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Οι βασικές αιτίες είναι το πρόσθετο βάρος του μωρού, που σταδιακά αυξάνεται, η αλλαγή στο κέντρο βάρους, που μεταβάλλει και τη στάση του σώματός σας, και η ορμόνη ριλαξίνη, που χαλαρώνει τις αρθρώσεις στα οστά της λεκάνης.

Για να ανακουφιστείτε από τον πόνο στην πλάτη, ακόμα και μετά τον τοκετό, όταν θα πρέπει να σηκώνετε το μωρό και να το κρατάτε αρκετή ώρα, η Κλινική Mayo προτείνει τους παρακάτω φυσικούς τρόπους:

1. Διατηρήστε καλή στάση σώματος: Επικεντρωθείτε στο να στέκεστε και να κάθεστε σωστά. Η λεκάνη μέσα, οι ώμοι έξω και προς τα κάτω και η πλάτη όσο το δυνατόν πιο ίσια. Στους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης, προσπαθήστε να μην τραβάτε τους ώμους σας πολύ πίσω για να αντισταθμίσετε το βάρος της κοιλιάς, αφού κάτι τέτοιο θα επιβαρύνει περισσότερο την πλάτη. Ο γιατρός σας μπορεί να βοηθήσει να βρείτε μία σωστή στάση όταν το βάρος του μωρού αρχίσει να γίνεται άβολο.

2. Ελαττώστε την πίεση: Όταν κάθεστε, φροντίστε να ακουμπά καλά η πλάτη σας πίσω, σηκώστε ελαφρά τα πόδια σας σε ένα μικρό σκαμνί ή υποπόδιο και προσπαθήστε να αλλάζετε συχνά στάση σώματος. Μη σταυρώνετε τα πόδια. Όταν στέκεστε, χρησιμοποιήστε ένα χαμηλό σκαμνί για να στηρίζετε εναλλάξ το ένα σας πόδι και προσπαθήστε να κάνετε όσο το δυνατόν συχνότερα διαλείμματα για να κάθεστε.

3. Κοιμηθείτε όπως πρέπει: Για να βοηθήσετε τη σωστή κυκλοφορία του αίματος, προσπαθήστε να συνηθίσετε να κοιμάστε στο αριστερό πλευρό, με τα γόνατα λυγισμένα. Δοκιμάστε να τοποθετήσετε ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα πόδια σας.

4. Αποφύγετε να σηκώνετε βάρη: Αν χρειαστεί να σηκώσετε μικρά αντικείμενα, σκύψτε λυγίζοντας τα γόνατα και όχι τη μέση. Αποφύγετε, όσο είναι δυνατόν, να σηκώνετε βαριά αντικείμενα ή παιδιά στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, να τεντώνεστε πολύ προς τα πάνω ή να κάνετε απότομες κινήσεις.

5. Όχι στα ψηλά τακούνια: Όσο περνούν οι μήνες της εγκυμοσύνης, θα προσέξετε ότι τα πόδια σας πρήζονται. Αν χρειαστεί να αγοράσετε καινούρια παπούτσια, προτιμήστε χαμηλά, με σταθερό τακούνι, ύψους 4-5 εκατοστών το πολύ.

6. Αναζητήστε ανακούφιση: Χρησιμοποιήστε ζεστές πετσέτες ή ένα ζεστό μπάνιο για να χαλαρώσετε τους μυς της πλάτης. Ρωτήστε τον γιατρό σας αν μπορείτε να επισκεφτείτε κάποιο σπα που προσφέρει μασάζ για εγκύους.

7. Ασκηθείτε: Σε συνεννόηση με το γιατρό σας, διατηρήστε τη φόρμα σας όσο είναι δυνατόν. Η τακτική άσκηση δυναμώνει την πλάτη. Μπορείτε να κάνετε κολύμπι και γυμναστική στο νερό, περπάτημα, γιόγκα ή κάποια άλλη ήπια άσκηση.

Share

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΕΜΕΙΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *