Επηρεάζει ο ύπνος την ανδρική γονιμότητα;

Πόσο πρέπει να κοιμούνται οι άντρες για να γίνουν σύντομα μπαμπάδες

Κείμενο:

Σημαντικό ρόλο φαίνεται ότι παίζει εκτός από την υγεία της γυναίκας και η υγεία του συντρόφου της στην προσπάθεια ενός ζευγαριού να γίνουν γονείς.

Όπως έδειξε πρόσφατη έρευνα στις ΗΠΑ, οι άντρες που κοιμούνται πολύ λίγο ή πάρα πολύ έχουν αυξημένες πιθανότητες να αντιμετωπίσουν προβλήματα γονιμότητας.

Σύμφωνα με την έρευνα του Boston University School of Public Health και την καθηγήτρια Λώρεν Γουάιζ, η «σωστή» διάρκεια ύπνου για έναν άντρα είναι μεταξύ 7 και 9 ωρών κάθε νύχτα.

Η Γουάιζ μελέτησε τη ζωή 790 ζευγαριών και βρήκε ότι όταν ο άντρας κοιμόταν λιγότερες από 6 ή περισσότερες από 9 ώρες, οι πιθανότητες να συλλάβει το ζευγάρι μειώνονταν σχεδόν στο μισό, κατά 42%.

Ανάλογα προβλήματα είχαν και οι άντρες που εμφάνιζαν δυσκολία να κοιμηθούν, πιο πιθανό σύμφωνα με τους ερευνητές εξαιτίας ορμονικών θεμάτων που σχετίζονται με τη σύνδεση του ύπνου με τα επίπεδα της τεστοστερόνης, που είναι βασική ορμόνη για την αναπαραγωγή στους άντρες και παράγεται κυρίως το βράδυ την ώρα του ύπνου.

Παράλληλα, η μικρή διάρκεια ύπνου μπορεί να συνδέεται και με ανθυγιεινές συνήθειες και μειωμένη λίμπιντο και συχνότητα στο σεξ.

Ωστόσο, η καθηγήτρια Γουάιζ που παρουσίασε τα αποτελέσματα στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Αναπαραγωγικής Ιατρικής τόνισε ότι η νέα μελέτη βρήκε μεν μια συσχέτιση ανάμεσα στη διάρκεια του ύπνου και στην ανδρική υπογονιμότητα, αλλά δεν μπορεί να αποδείξει ότι το πρώτο αποτελεί την άμεση αιτία για το δεύτερο. Η συσχέτιση, πάντως, ισχύει ανεξάρτητα από την ηλικία του άνδρα, το βάρος του, τη συχνότητα του σεξ, αν είναι καπνιστής, εργαζόμενος ή άνεργος, αν έχει κατάθλιψη κ.ά.

Σε κάθε περίπτωση, το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από την έρευνα είναι ότι αν ένα ζευγάρι θέλει να αποκτήσει σύντομα παιδί πρέπει να προσέχει εκτός από την υγεία της γυναίκας που θα το κυοφορήσει και την υγεία του άντρα. Για αυτό μην παραλείπετε να συμπληρώνετε το 8ωρο του ύπνου σας!

Share

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Πώς θα δώσετε στο παιδί σας το κίνητρο να μελετήσει για το σχολείο
Πώς θα δώσετε στο παιδί σας το κίνητρο να μελετήσει για το σχολείο

Οι συμβουλές της ειδικής ψυχοπαιδαγωγού Τάνυας Γεριτσίδου θα σας βοηθήσουν να του προσφέρετε τα εργαλεία για να αρχίσει να διαχειρίζεται αποδοτικά το χρόνο, την ενέργειά του και να πετύχει τους στόχους του.

ΕΜΕΙΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *