Μπορώ να συνεχίσω να είμαι χορτοφάγος στην εγκυμοσύνη;

Ναι αλλά με προϋποθέσεις γιατί οι ανάγκες του σώματος αλλάζουν, όπως εξηγούν οι ειδικοί.

Αν είστε χορτοφάγος, την περίοδο της εγκυμοσύνης δεν θα χρειαστεί να ενδώσετε στο κρέας. Πρέπει, ωστόσο, να αλλάξετε κάποιες διατροφικές συνήθειες. Γιατί αυτό;

Κατά την κύηση αυξάνεται ο όγκος του αίματός σας και το έμβρυο αντλεί ένα μέρος από τα αποθέματα σιδήρου σας, εξηγεί η Lisa Young, PhD, RD, καθηγήτρια Διατροφολογίας στο νεοϋορκέζικο κολέγιο NYU Steinhard.

Τι σημαίνει αυτό, πρακτικά; Πως τώρα πρέπει να εξασφαλίσετε τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία όχι μόνο για τη δική σας υγεία αλλά και για εκείνη του εμβρύου. Συγκεκριμένα, να αυξήσετε την πρόσληψη σιδήρου, βιταμίνης Β12 και φυλλικού οξέος.

Σύμμαχός σας σε αυτό θα γίνει μια διατροφή πλούσια σε πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τόφου και φακές. Στην απορρόφηση σιδήρου θα βοηθήσει, επιπλέον, η πρόσληψη βιταμίνης C μέσα, για παράδειγμα, από ένα ποτήρι χυμό πορτοκαλιού που μπορείτε να καταναλώνετε μαζί με μια σαλάτα με σπανάκι.

Ταυτόχρονα όμως πρέπει να συζητήσετε με το γιατρό σας ποια συμπληρώματα διατροφής χρειάζεστε. Ιδιαίτερα πολύτιμα είναι για εσάς όσα περιέχουν βιταμίνη Β12.

Αν δεν είστε vegan αλλά χορτοφάγοι, δηλαδή δεν απέχετε από όλα τα ζωικά προϊόντα παρά μόνο από το κρέας, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά μπορούν να σας δώσουν ένα ποσοστό της απαραίτητης βιταμίνης Β12 και άλλων θρεπτικών στοιχείων. Αν πάλι δεν καταναλώνετε καμία τροφή ζωικής προέλευσης, είναι σημαντικό να αρχίσετε να τρώτε ακόμα περισσότερες φακές, φασόλια, ξηρούς καρπούς και βούτυρο από ξηρούς καρπούς (π.χ. φιστικοβούτυρο).

Τέλος, δεν πρέπει να παραλείψετε –κι αυτό δεν αφορά μόνο τις χορτοφάγους αλλά όλες τις εγκύους– να κάνετε τακτικά εξετάσεις αίματος, για να προλάβετε ή να διορθώσετε άμεσα τυχόν ελλείψεις σε θρεπτικά στοιχεία.

 

Share

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΕΜΕΙΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *