Οδηγίες για σωστό power nap ενόψει Πανελληνίων

Ακόμα και ένα μισάωρο ύπνου μπορεί να κάνει καλό.

Κείμενο:

Η κούραση μπορεί να κάνει ένα παιδί ευερέθιστο, να αισθάνεται εκνευρισμό και να μην μπορεί να θυμηθεί τίποτα από ό,τι διάβασε ακόμα και πριν από μόλις μερικές ώρες. Τα ίδια συμπτώματα μπορεί να έχουν σε περίπτωση υπερβολικής κόπωσης και οι ενήλικοι.

Ένας εύκολος και πάνω από όλα υγιεινός τρόπος να επανέλθουν, έστω και λίγο, τα επίπεδα της ενέργειας του οργανισμού είναι ένας σύντομος ύπνος, αυτό στο οποίο πολλές φορές αναφερόμαστε ως power nap.

Ειδικά καθώς πλησιάζει ο καιρός των Πανελληνίων για τα μεγαλύτερα παιδιά, ένας σύντομος ύπνος στη διάρκεια της ημέρας μπορεί να βοηθήσει να ανταπεξέλθουν πιο εύκολα στο απαιτητικό πρόγραμμα των εξετάσεων.

Ενθαρρύνετε το παιδί να αποφύγει τη λύση των ενεργειακών ποτών που έχουν πολλή ζάχαρη και μερικές φορές συνδυάζουν και υπερβολικές ποσότητες καφεΐνης και άλλων συμπληρωμάτων.

Αντίθετα, ο ύπνος είναι μία υγιεινή λύση που ανανεώνει και βοηθάει να ανακτήσει λίγη από την απαραίτητη συγκέντρωση που απαιτεί το διάβασμα για τις εξετάσεις ή άλλες δραστηριότητες.

4 βήματα για να έχει το παιδί ένα σωστό power nap:
το καλό σημείο: αρκεί να βρει μία θέση που το βολεύει, από το γραφείο του μέχρι μία πολυθρόνα, κάπου πάντως που να μπορεί να ακουμπήσει το κεφάλι του αναπαυτικά. Το καλό με το σύντομο ύπνο είναι ότι μπορεί να γίνει παντού.
κατάλληλη διάρκεια: ιδανική διάρκεια είναι τα 20 με 30 λεπτά. Αν κοιμηθεί παραπάνω μπορεί να αισθάνεται χειρότερα μετά και να ξυπνήσει με βαρύ κεφάλι.
ιδανική ώρα: το καλύτερο είναι να γίνεται το απόγευμα και ιδανικά μέχρι τις 4 ή 5 η ώρα. Αν κοιμηθεί αργότερα έστω και για λίγο μπορεί να δυσκολευτεί να κοιμηθεί τη νύχτα.
χαλάρωση: αν δυσκολεύεται να αποκοιμηθεί, βάλτε λίγη χαλαρωτική μουσική.

Βοηθήστε το παιδί να τελειοποιήσει το πρόγραμμα του ύπνου μέχρι να βρει αυτό που του ταιριάζει. Μπορεί να χρειάζεται 30 λεπτά αντί για 20 και να ξεκουράζεται καλύτερα αν ξαπλώνει στον καναπέ αντί για το γραφείο. Αν βάλει στην καθημερινότητά του έστω και 20 λεπτά σύντομου ύπνου αλλά συνεχίζει να αισθάνεται κούραση είναι πιθανό να μη συμπληρώνει το 8ωρο του ύπνου που χρειάζεται κάθε βράδυ.

Κι αυτό γιατί ένα power nap δεν μπορεί να αντικαταστήσει πολλές ώρες χαμένου ύπνου. Είναι μόνο μία προσωρινή λύση μέχρι να μπορέσει να βρει χρόνο για να κοιμηθεί κανονικά. Προσπαθήστε να βοηθήσετε το παιδί να πηγαίνει για ύπνο το βράδυ την ώρα που χρειάζεται, αφού η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει τη συγκέντρωσή αλλά και το βάρος του.
Φυσικά, μπορεί να αναπληρώσει λίγο ύπνο το σαββατοκύριακο αλλά καλό είναι να αποφύγει να κοιμηθεί μέχρι το μεσημέρι. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα παιδιά θα πρέπει να ξυπνούν μέχρι μία ώρα πιο αργά σε σχέση με τις καθημερινές, αφού διαφορετικά μπορεί να έχουν προβλήματα με τον ύπνο τους μέσα στην εβδομάδα. Και βέβαια τα σαββατοκύριακα είναι ιδανικά για σύντομους απογευματινούς ύπνους, αρκεί να τηρούνται οι βασικοί «κανόνες»: όχι πάνω από 20-30 λεπτά και πάντα μέχρι τις 4 ή 5 το απόγευμα.

Share

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΕΜΕΙΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *