Οι έφηβοι που μεγαλώνουν σε σπίτια με πολλά βιβλία έχουν καλύτερες δεξιότητες παντού

Τι έδειξε μια νέα, μεγάλη μελέτη που έγινε σε 31 χώρες;

Οι έφηβοι που μεγαλώνουν σε βιβλιόφιλες οικογένειες αναπτύσσουν καλύτερες όχι μόνο γλωσσικές αλλά και μαθηματικές δεξιότητες, όπως έδειξε μια μεγάλη έρευνα που έγινε σε 160.000 ενήλικες από 31 διαφορετικές χώρες.

Οι ερευνητές, που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη μελέτη η οποία συνοψίστηκε στο επιστημονικό άρθρο «Scholarly Culture: How Books in Adolescence Enhance Adult Literacy, Numeracy and Technology Skills», ρώτησαν τους χιλιάδες συμμετέχοντες πόσα βιβλία υπολογίζουν ότι υπήρχαν στο σπίτι τους όταν εκείνοι ήταν 16 ετών – ενημερώνοντάς τους, για να τους βοηθήσουν να κάνουν τους υπολογισμούς, ότι ένα ράφι μήκους ενός μέτρου μπορεί να φιλοξενήσει γύρω στα 40 βιβλία.

Σε ποιο συμπέρασμα κατέληξαν οι ειδικοί; «Η έκθεση των εφήβων σε βιβλία είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένη με κοινωνικές πρακτικές που προάγουν μακροπρόθεσμα τις νοητικές λειτουργίες που αφορούν τη γραφή και την ανάγνωση, την αριθμητική και την τεχνολογία» κατά τα γραφόμενα των επιστημόνων. Βρήκαν μάλιστα και τον κατώτατο αριθμό βιβλίων όπου αρχίζουν να γίνονται ορατά τα οφέλη από την παρουσία τους στο σπίτι: 80 βιβλία.

Από την άλλη, όσοι είχαν μεγαλώσει σε σπίτια χωρίς βιβλία παρουσίαζαν επιδόσεις κάτω του μετρίου στη γραφή, την ανάγνωση και την αριθμητική. «Η επαφή με τα βιβλία στην εφηβεία δίνει ένα σημαντικό εκπαιδευτικό πλεονέκτημα» υποστήριξαν οι ερευνητές.

Οι ίδιοι αναγνώρισαν ότι καθώς εξαπλώνονται τα ψηφιακά μέσα, ίσως περιοριστεί ο αντίκτυπος του τυπωμένου βιβλίου, αλλά «για την ώρα, οι ευεργετικές δράσεις μιας σπιτικής βιβλιοθήκης κατά την εφηβεία είναι έντονες και εμφανίζονται σε πολλές, διαφορετικές κοινωνίες χωρίς σημάδι εξασθένισης με την πάροδο του χρόνου».

Share

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Πώς θα βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αντιμετωπίσουν τη ζήλια;
Πώς θα βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αντιμετωπίσουν τη ζήλια;

Στην εποχή των social media αυτό το συναίσθημα δεν πηγάζει μόνο από την προσοχή που δείχνουμε στα αδέρφια τους αλλά και από τα likes που συγκεντρώνουν οι αναρτήσεις των άλλων. Η Αμερικανίδα σύμβουλος εκπαίδευσης Phyllis L. Fagell συμβουλεύει πώς θα τα καθοδηγήσουμε ώστε να το διαχειριστούν.

ΕΜΕΙΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *