3 τρόποι να βρείτε χρόνο και για εσάς

Θα έχει πολλά οφέλη και για εσάς αλλά και τα παιδιά σας

Κείμενο:

 

Όταν μία γυναίκα αποκτά παιδί είναι σίγουρο ότι οι προτεραιότητές της αλλάζουν. Η ζωή και η καθημερινότητά της περιστρέφονται γύρω από τη φροντίδα του παιδιού της και αφιερώνει όλο της το χρόνο για να του προσφέρει την αγάπη και τη στοργή της.

Πολλές φορές αυτό σημαίνει ότι δεν της μένει καθόλου χρόνος για να φροντίσει λίγο και τον εαυτό της. Μάλιστα μία βρετανική έρευνα υπολόγισε ότι οι μαμάδες αφιερώνουν περίπου 17 (μόλις) λεπτά την ημέρα στον εαυτό τους. Συχνά, όμως, κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει εκτός από κούραση, που είναι δεδομένη όταν αποκτά κανείς παιδιά, σε νεύρα και ένταση.

Το αντίδοτο σε μία τέτοια κατάσταση δεν είναι εύκολο να το πετύχετε: είναι να στριμώξετε λίγο προσωπικό χρόνο μέσα στο ήδη γεμάτο καθημερινό πρόγραμμα που έχει η οικογένειά σας.

Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, οι επιστήμονες εκτιμούν ότι αν οι μαμάδες βρουν τρόπο να φροντίζουν εκτός από τα παιδιά τους και τον εαυτό τους, αυτό τις βοηθάει να είναι πιο συγκεντρωμένες, να βάζουν τα πράγματα στη σωστή τους προοπτική και φυσικά να έχουν καλύτερη διάθεση.

Ζητήστε βοήθεια
Πριν η κούραση και τα νεύρα σας καταβάλλουν, ζητήστε βοήθεια, ξεκινώντας από το σύντροφό σας. Μιλήστε ήρεμα και ειλικρινά και συζητήστε για το ποια πράγματα θα μπορούσε να αναλάβει και εκείνος (αν δεν το κάνει ήδη) για τη φροντίδα του παιδιού και της οικογένειά σας. Φτιάξτε ένα πρόγραμμα με τα πράγματα που πρέπει να γίνονται κάθε εβδομάδα ή κάθε μέρα στο σπίτι σας και χωρίστε τις αρμοδιότητες, ώστε και οι δύο να βρίσκετε χρόνο να ξεκουράζεστε αλλά και να μοιράζεστε οικογενειακές στιγμές.

Ξεφορτωθείτε τις ενοχές
Προσπαθήστε να βρείτε το χρόνο για να κάνετε κάτι για τον εαυτό σας, είτε είναι έξοδος με τις φίλες σας, ένα μανικιούρ, μία ώρα με ένα καλό βιβλίο ή μία σύντομη βόλτα στην αγορά και μην αφήσετε κανένα να σας κάνει να αισθανθείτε ενοχές ή ντροπή για το γεγονός ότι φροντίζετε και εσάς. Αν παρόλα αυτά, αισθάνεστε τύψεις, σκεφτείτε για ένα λεπτό τι θα σας έκανε πιο ευτυχισμένη ως άνθρωπο, ως μαμά αλλά και ως σύντροφο και επικεντρωθείτε σε αυτό που είναι καλύτερο για εσάς και την οικογένειά σας. Αν μία φορά την εβδομάδα, για παράδειγμα, το να πηγαίνετε γυμναστήριο σας βοηθά να εκτονώνεστε και να είστε πιο ήρεμη όταν αντιμετωπίζετε τις προκλήσεις της καθημερινότητας, μην αισθάνεστε ενοχές. Εξάλλου, είναι και ένας έμμεσος τρόπος να δείξετε στα παιδιά σας ότι δεν θα πρέπει πάντα να βάζουν προτεραιότητα στις ανάγκες των άλλων και να αφήνουν τον εαυτό τους πίσω.

Προστατέψτε το χρόνο που έχετε για εσάς
Τα άπλυτα πιάτα μπορούν να περιμένουν, αν έχετε ανάγκη από λίγη ώρα με τον εαυτό σας. Προσπαθήστε να μην αναλαμβάνετε υποχρεώσεις που δεν σας αρέσουν ή να κάνετε κάτι που δεν είναι απαραίτητο, όταν νιώθετε ότι έχετε ανάγκη να χαλαρώσετε και να κάνετε κάτι για εσάς. Δεν έχετε ανάγκη να παλεύετε να γίνετε η τέλεια μαμά, γιατί το τέλειο δεν υπάρχει. Μην πέφτετε στην «παγίδα» να συγκρίνετε το σπίτι ή τη ζωή σας με ό,τι βλέπετε στα social media ή στα περιοδικά. Τα αψεγάδιαστα σπίτια, το τέλειο κέικ, τα σούπερ τακτοποιημένα παιδικά δωμάτια που μοιάζουν να βγήκαν από σελίδες περιοδικού υπάρχουν μόνο εκεί, στις σελίδες ενός περιοδικού. Στην αληθινή ζωή προτεραιότητα έχει η ευτυχία των παιδιών σας και η δική σας. Εφόσον φροντίζετε να είναι καλά τα παιδιά σας, μπορείτε να αφιερώσετε και λίγο χρόνο και για εσάς.

 

Share

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΕΜΕΙΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *