4 επιστημονικά βάσιμοι τρόποι να βοηθήσετε το παιδί σας να καλλιεργήσει την ευφυΐα του

Το υψηλότερο IQ δεν έχει συνδεθεί μόνο με επαγγελματικές και ακαδημαϊκές επιτυχίες, αλλά και με καλύτερη υγεία και ποιότητα ζωής. Και είναι προϊόν ενός συνδυασμού κληρονομικότητας και περιβάλλοντος, όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί.

Βοηθώντας το παιδί σας να καλλιεργήσει την ευφυΐα του, το βοηθάτε να δημιουργήσει τις βάσεις για μια πιο ευτυχισμένη ζωή, αλλά και για καλύτερη υγεία και μακροβιότητα, σύμφωνα με έρευνες. Δεν χρειάζεται κάτι εξεζητημένο για να του δίνετε καθημερινά την ευκαιρία να ασκεί το μυαλό του και να αναπτύσσει τις νοητικές λειτουργίες του.

1. Ενθαρρύνετέ το να ασκείται σωματικά: Σύμφωνα με μια ανασκόπηση σε περισσότερες από 100 μελέτες, η σωματική δραστηριότητα συνδέεται άμεσα με τις υψηλές ακαδημαϊκές επιδόσεις. Μια άλλη έρευνα έδειξε ότι το τρέξιμο ενισχύει την ικανότητα των μαθητών να μαθαίνουν καινούριες λέξεις. Μάλλον όχι τυχαία, αφού η σωματική δραστηριότητα, μεταξύ άλλων, συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος (επομένως και στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο) και στον έλεγχο του στρες.

2. Γράψτε το σε μαθήματα ενός μουσικού οργάνου: Η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου όχι μόνο βοηθάει στην καλλιέργεια της ευφυΐας ενός παιδιού, αλλά επιπλέον προάγει την ψυχική ηρεμία και, μάλιστα, σύμφωνα με έρευνες, προστατεύει από την εμφάνιση άνοιας σε προχωρημένη ηλικία!

3. Δώστε έμφαση στη διατροφή του: Τα παιδιά που τρώνε πρωινό καθημερινά σημειώνουν υψηλότερες επιδόσεις σε τεστ νοημοσύνης, σύμφωνα με μια μεγάλη μελέτη που έγινε σε πάνω από 1.200 παιδιά 6 ετών. Μια άλλη ανασκόπηση, σε περισσότερες από 30 μελέτες που διερευνούσαν το συσχετισμό ανάμεσα στις σχολικές επιδόσεις και το πρωινό, επιβεβαίωσε ότι ένα πλούσιο πρώτο γεύμα της ημέρας βοηθάει το παιδί να παίρνει άριστα. Ωστόσο, όλα τα γεύματα της ημέρας μετρούν: δώστε λοιπόν έμφαση σε μια ισορροπημένη διατροφή, με άφθονα φρούτα και λαχανικά, αλλά και σε καλές πηγές Ω-3 λιπαρών οξέων, όπως είναι οι σαρδέλες και ο σολομός.

4. Ενθαρρύνετέ το να προσπαθεί: Δώστε του την ευκαιρία να αναζητά το ίδιο λύσεις στα καθημερινά του προβλήματα, αντί να σπεύδετε να του τις προσφέρετε εσείς, όσο κι αν το βλέπετε να παιδεύεται. Αφήστε το, για παράδειγμα, να προσπαθήσει λίγο περισσότερο να δέσει τα κορδόνια του ή να λύσει τις ασκήσεις των μαθηματικών: καλύτερα να πάρει χαμηλότερο βαθμό και η προσπάθεια να είναι όλη δική του, παρά να βγει πρώτο στην τάξη χάρη στη δική σας παρέμβαση. Κάτι που δυστυχώς οι γονείς ξεχνάμε, όταν μπαίνουμε στο παιχνίδι του ανταγωνισμού.

Share

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

«Τι θα φάει το παιδί μου στο σχολείο;»
«Τι θα φάει το παιδί μου στο σχολείο;»

Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής (16/10), διαβάστε τα tips που μας έδωσε η Εβίτα Σιατίτσα, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος, ειδικά για τη διατροφή στο σχολείο.

ΕΜΕΙΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *