8 αλλαγές που θα ενισχύσουν τη γονιμότητά σας

Θα αυξήσουν τις πιθανότητές σας να συλλάβετε

Κείμενο:

Αν προσπαθείτε να μείνετε έγκυος, χωρίς αποτέλεσμα μέχρι στιγμής, ίσως θα πρέπει να σκεφτείτε ότι ήρθε η ώρα εσείς αλλά και ο σύντροφός σας να κάνετε κάποιες αλλαγές στον τρόπο ζωής σας. Ποιος παράγοντες πρέπει να λάβετε υπόψιν σας;

Τρώτε καλά;
Η σωστή διατροφή ενισχύει τη γονιμότητα. Φροντίστε να λαμβάνετε αρκετή πρωτεΐνη, σίδηρο, ψευδάργυρο και βιταμίνες C και D, από τρόφιμα όπως κρέας, ψάρια, αυγά, φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά. Μελέτες έχουν συνδέσει την μειωμένη λήψη αυτών των θρεπτικών συστατικών με διαταραχές στον κύκλο (και άρα λιγότερο συχνή ωορρηξία) και αυξημένο κίνδυνο αποβολής. Επίσης, προσπαθήστε να τρώτε βιολογικά φρούτα και λαχανικά που δεν έχουν ψεκαστεί με παρασιτοκτόνα, τα οποία μπορεί να μειώσουν τη γονιμότητα τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών.

Αλκοόλ και καφές με μέτρο
Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ και καφέ μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη γονιμότητά. Έρευνες υποστηρίζουν ότι η καφεΐνη μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα των ορμονών και να αυξήσει το χρονικό διάστημα που απαιτείται για να μείνετε έγκυος. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να κόψετε τελείως τον καφέ αλλά να τον περιορίσετε σε ένα ή το πολύ δύο φλυτζάνια την ημέρα. Από την άλλη, έρευνες έχουν δείξει ότι γυναίκες που καταναλώνουν πάνω από 2 ποτά ημερησίως έχουν σημαντικά μειωμένες πιθανότητες να συλλάβουν, αφού εκτιμάται ότι το αλκοόλ επηρεάζει τα επίπεδα των οιστρογόνων.

Ελέγξτε το βάρος σας
Το πολύ αυξημένο ή πολύ μειωμένο βάρος μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις προσπάθειές σας να συλλάβετε, αφού διαταράσσει την περίοδό και την ωορρηξία σας. Τα αυξημένα επίπεδα λίπους μπορεί να προκαλέσουν υπερπαραγωγή συγκεκριμένων ορμονών που απορρυθμίζουν τον κύκλο, κάνοντας λιγότερο συχνή την ωορρηξία. Αντίθετα, τα πολύ χαμηλά επίπεδα λίπους έχουν ως αποτέλεσμα το σώμα να μην παράγει αρκετές ορμόνες για να έχετε ωορρηξία κάθε μήνα ή για να μπορέσει να διατηρήσει μία εγκυμοσύνη αν τελικά μείνετε έγκυος.

Προσοχή στο ωράριο
Έρευνα σε 120.000 γυναίκες έδειξε ότι όσες δούλευαν με κυλιόμενο ωράριο είχαν σχεδόν 80% μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν κάποιο πρόβλημα υπογονιμότητας σε σχέση με τις γυναίκες που εργάζονταν με σταθερό ωράριο. Τα αποτελέσματα ήταν καλύτερα ακόμα και για τις γυναίκες που είχαν μεν σταθερό ωράριο αλλά δούλευαν νυχτερινές ώρες. Για αυτό αν μπορείτε ρυθμίστε το θέμα του ωραρίου σας στη δουλειά.

Κάπνισμα τέλος
Εκτός από όλα τα γνωστά προβλήματα που προκαλεί το κάπνισμα, έχει συνδεθεί επίσης με προβλήματα σπέρματος στους άνδρες και με μειωμένη γονιμότητα και πρόωρη εμμηνόπαυση στις γυναίκες. Επίσης, προκαλεί γήρανση στις ωοθήκες, με αποτέλεσμα αυτές μίας γυναίκας 35 χρονών να λειτουργούν σαν να ανήκαν σε μία 42χρονη, με αποτέλεσμα να εμφανίζουν μειωμένη γονιμότητα.

Γνωρίστε τον κύκλο σας και πιάστε «δουλειά»
Υπολογίστε τις γόνιμες ημέρες σας, για να έχετε μεγαλύτερες πιθανότητες να συλλάβετε. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να έχετε ερωτική επαφή με το σύντροφό σας αποκλειστικά την μέρα που θα έχετε ωορρηξία. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι πιο πιθανή είναι η σύλληψη τις μέρες πριν την ωορρηξία κι αυτό γιατί το ωάριο ζει για 24 ώρες αλλά το σπέρμα έχει διάρκεια ζωής από 3 έως 5 ημέρες. Προτιμήστε να κάνετε σεξ με διαλείμματα 2-3 ημερών για να μην επηρεαστεί ο αριθμός ή η κινητικότητα των σπερματοζωαρίων. Μην βλέπετε όμως το σεξ σαν αγγαρεία, αφού το άγχος είναι αρνητικός παράγοντας. Απολαύστε το. Εξάλλου ο οργασμός, σύμφωνα με ειδικούς, βοηθάει τη γυναίκα να συλλάβει και βελτιώνει την ποιότητα του σπέρματος.

Διώξτε το άγχος
Ο πιο σημαντικός εχθρός της γονιμότητας είναι το άγχος για αυτό και πολλά ζευγάρια καταφέρνουν τελικά να συλλάβουν σε περίοδο διακοπών, όταν και οι δύο είναι πιο ήρεμοι και απαλλαγμένοι από τα άγχη της καθημερινότητας. Αμερικάνικη έρευνα σε 401 ζευγάρια έδειξε ότι οι γυναίκες με τα υψηλότερα επίπεδα άγχους είχαν 29% λιγότερες πιθανότητες εγκυμοσύνης. Αντιμετωπίστε το στρες κάνοντας γιόγκα, διαλογισμό, ελαφριά άσκηση ή κάποια άλλη δραστηριότητα που σας χαλαρώνει.

Και η δική του υγεία είναι σημαντική
Το αλκοόλ, το κάπνισμα, η κακή διατροφή και το στρες είναι παράγοντες που επηρεάζουν και την ανδρική γονιμότητα.  Για αυτό μην επικεντρώνεστε μόνο στη δική σας σωματική υγεία. Και ο σύντροφός σας μπορεί να χρειαστεί να κάνει κάποιες αλλαγές στον τρόπο ζωής του για να μπορέσετε να έχετε την ευτυχία να γίνετε γονείς.

Share

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΕΜΕΙΣ

aaaComments

  1. […] προσπαθείτε να συλλάβετε, διαβάστε εδώ αλλαγές στον τρόπο ζωής που μπορούν να ενισχύσουν τη […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *